وبلاگ مخصوص بانوان

وابسته به سایت سلام بانو : salambano.com

وبلاگ مخصوص بانوان

وابسته به سایت سلام بانو : salambano.com

تصاویر اتاق خواب در سراسر جهان همراه با ایران

این عکاس تصاویر اتاق خواب مردم در سراسر جهان را به نمایش گذاشته است

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مردم جهان چگونه اتاق خواب خود را طراحی می کنند؟ یا فرهنگ هر کشوری در مورد اتاق شخصی و اتاق خواب به چه شکل است؟ در هر کشوری با توجه به فرهنگ و آداب رسوم آن ها، سبک زندگی متفاوت است. این موضوع بر روی نوع طراحی و دکوراسیون خانه ها تاثیر زیادی می گذارد. از جمله مهمترین بخش های دکوراسیون، اتاق شخصی است. این اهمیت از زمان زیادی که در اتاق برای استراحت سپری می کنیم، نشات می گیرد.

در پست های قبلی سایت سلام بانو به طراحی و بررسی این اتاق پرداخته ایم. از آن جمله می توان به « انتخاب تختخواب و اتاق خواب زیبا »،« ایده دکوراسیون اتاق خواب آبی »،« تاثیر رنگ اتاق خواب بر کیفیت خواب » و « ایده دکوراسیون اتاق خواب ارغوانی » نام برد. در این پست قصد داریم به تصاویر اتاق خواب و اتاق شخصی، با توجه به فرهنگ هر کشور بپردازیم.

جان Thackwray، یک عکاس از آفریقای جنوبی، در سال ۲۰۱۰، سفر شگفت انگیز خود را در سراسر جهان آغاز کرد؛ تا عکس های خود را برای "پروژه اتاق من" و یا تصاویر اتاق خواب به نمایش بگذارد. او دوربین را روی سقف اتاق خواب ساکنان محلی قرار داد تا بتواند شیوه زندگی و ویژگی های فرهنگی خود را به ثبت برساند.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از ۵۵ کشور دنیا در این پروژه شرکت کردند. با من همراه باشید تا این پروژه، در رابطه با تصاویر اتاق خواب در سراسر جهان که ایران هم جزئی از آن است، ببنیم.

لاپاز، بولیوی

لاپاز، بولیوی

دالی، چین

دالی، چین

کاتماندو، نپال

کاتماندو، نپال

توکیو، ژاپن

توکیو، ژاپن

ریاض، عربستان سعودی

ریاض، عربستان سعودی

تهران، ایران

تصاویر اتاق خواب تهران، ایران

نووسی بیرسک، روسیه

نووسی بیرسک، روسیه

استانبول، ترکیه

استانبول، ترکیه

نیویورک، امریکا

نیویورک، امریکا

پاریس، فرانسه

پاریس، فرانسه

منطقه جمبیل، قزاقستان

منطقه جمبیل، قزاقستان

بان سای نگام، تایلند

بان سای نگام، تایلند

چیتونگویزا، زیمبابوه

چیتونگویزا، زیمبابوه

دوربان، آفریقای جنوبی

دوربان، آفریقای جنوبی

شتیلا، لبنان

شتیلا، لبنان

چی هوا او، مکزیک

چی هوا او، مکزیک

برلین، آلمان

برلین، آلمان

کینگ استون، جامائیکا

کینگ استون، جامائیکا

تاریخچه حلقه ازدواج و ایران

تاریخچه حلقه ازدواج و ارتباط یا ایران!

اگر بخواهیم درباره تاریخچه حلقه ازدواج بحث کنیم، نظریه های مختلفی وجود دارد. تقریبا همه کشورهای با پیشینه طولانی، به نوعی موضوع را به کشور خود مرتبط می کنند! بنابراین نمی توان به طور قطع گفت، اولین بار چه کسی این حلقه را به دست کرده است. در این پست سایت سلام بانو به چند مورد از تاریخچه حلقه ازدواج می پردازد که احتمال بیشتری دارند. همراه من باشید تا این دو تفکر را بررسی کنیم.

خرید حلقه ازدواج

یکی از کهن ترین و فراگیرترین آیین ها در تمان جهان به دست کردن حلقه ازدواج است! حلقه ای که نمادی از عشق و پیمان ابدی بین دو نفر است، در مراسم ازدواج به دست هم می کنند. شواهد قطعی از تاریخچه حلقه ازدواج در دست نیست و تاریخ شناسان تنها با شواهد کوچکی که وجود دارد، حدس های گوناگونی زده اند.

حلقه ازدواج

در یکی از این بررسی ها گفته می شود تاریخچه حلقه ازدواج به زمان مصر باستان برمی گردد. عنوان شده است که هیروگلیف در نوشته هایی که به شکل مصور است، حلقه را نمادی از جاودانگی و ابدیت می داند. به این صورت که با بدست کردن حلقه ازدواج همسر، امید به ماندگاری و جاودانه بودن رابطه داشتند. همچنین تقریبا نزدیک به سال ۹۰۰ میلادی، مسیحیت از این رسم (به انگشت کردن حلقه ازدواج) در مراسم ازدواج استفاده می کردند.

حلقه ازدواج مصریان

با توجه به نتیجه تحقیقات در دین یهود، بعضی بر این باور هستند که تاریخچه حلقه ازدواج به یهودیان مربوط است. این بررسی عقیده یهودیان به رگ خاصی را نشان می دهد که از این انگشت به صورت مستقیم به قلب متصل است (در بعضی متون این عقیده را به یونانیان نسبت داده اند)! بنابراین در آن زمان، حلقه را به عنوان یک شی، برای ارتباط با قلب زوج خود در دست او می کردند. در نمونه های دیگری تاریخچه حلقه ازدواج را به اروپا و یونان مرتبط می دانند.

حلقه ازدواج یهودیان

حلقه ازدواج یونان

اما یکی از احتمالات بسیار قوی در این زمینه، در ارتباط با گذشته ایران و تاریخچه حلقه ی مهر در آداب و رسوم میترائیسم است. میترا ایزد مهر، عشق و وفاداری در دیدگاه ایرانیان بوده است. در تمامی نقش نوشته ها و آثار باقی مانده مربوط به میترائیسم، حلقه مهر در انگشت میترا قابل مشاهده است. گفته می شود بیش از سه هزار سال قبل در مراسم ازدواج، به عنوان نمادی بر پیروی از میترا، حلقه به دست یکدیگر می کردند. به این وسیله علاوه بر تاکید به پیروی از میترا، از او می خواستند تا آنها در پایداری ازدواج کمک کند و بر سر پیمانی که بسته اند، باقی بمانند.

تاریخچه حلقه ازدواج

اگر نگاهی به نقش و نگارهای به جا مانده از دوران هخامنشیان بیاندازیم، می توان این نکته را متوجه شد. پادشاهان تبادل حلقه می کردند و این کار نمادی از تاکید بر عهد خود است. آنها با این کار، حکمرانی بر سرزمینی خاص را به کسی می سپردند و با دادن حلقه به حکمران جدید، نشان از پیمان با او می دادند. در عهد و پیمان های دیگر هم این موضوع نمایان است. این نوع پیمان با گذشت زمان، به شکل امروزی تغییر کرده و برای عهد در مراسم ازدواج به کار می رود.

حلقه ازدواج هخامنشیان

حلقه پیمان هخامنشیان

نمونه دیگری بر تاکید این مدعا وجود دارد که از اشیا مفرغین در شوش کشف شده است. مجسمه ای از همسر پادشاه ایلام که بدون سر است و در موزه لوور پاریس نگهداری می شود. در دست چپ این مجسمه، حلقه ای در انگشت حلقه او وجود دارد و از آن به عنوان شاهد بر وجود تاریخچه حلقه ازدواج در ایران باستان یاد می شود.

حلقه ازدواج مفرغین شوش ایلام